понедељак, 16. октобар 2017.

Bethor - "Anarchia diaboli" 2017 (Recenzija)

Bethor je proteklih meseci vredno radio pa se nije previše čekalo od poslednjeg izdanja pod nazivom "25 godina" koje je izdato na kaseti za "Nazgûl Records". Malo više od godinu dana nakon toga, dolazi nam sada aktelni album "Anarchia diaboli" - album izdat pod etiketom Miner records-a.

Reklo bi se album opasnih rezova. Ali ipak ću ga nazvati hrabrim i odlučnim albumom. Svi koji pomno prate rad Bethora, znaju šta mogu očekivati. - Raw black metal koji čupa kičmu i od čijeg besa ispadaju oči iz glave. Kada je u pitanju ovaj album... nije baš sve tako.

Album je sniman u studiju "Paradox", - da dobro ste pročitali. Producirao ga je Srđan  Branković u saradnji sa Bethorom... I bolje bi bilo da se ne hvatate za ovaj komad ako očekujete nešto "staro". - neki "krš". Ali ako ste pak otvorenog uma, spremni da date šansu ovom albumu, spremni da prihvatite delimično radikalne promene u zvuku (u ovom slučaju samo kada je produkcija u pitanju) onda bi trebalo da poslušate ovaj album i posvedočite nekim novim momentima. Da posvedočite odlučnosti Bethora da svoju muziku uzdigne za jedan viši nivo.

Uvertira je verujem bila dovoljno jasna pa sada nema potrebe tupiti previše. "Anarchia diaboli" nas podseća da Bethor nikada nije usporio, da još rilja velikom brzinom i da su blast bitovi i masivni rifovi njegov zaštitni znak. Pardon.. BES! Mada ne besno kao legendarni album "Potonja" iz 2006. godine. Ali svakako iskreno i prvo konkreno izdanje nakon tog albuma.

Devet pesama koje protutnje kroz vaše uši kao krdo pregladnelih divljiv veprova. Brze i ne prevoše melodične solaže (baš se oseća namera da takve i budu), razumljiv vokal i po koja umerena horska deonica, kao npr u pesmi "Endorcisim". Takođe, tu je i po neki polu-noise, ambijentalni instrumental. Rekao bih... Tek da preseče i pripremi vas za novi nalet besnila. - Bethor je mislio i na one sa slabijim stomakom.

Na kraju se može iskreno reći da na ovom albumu ne postoji pesma favorit. Jer tako i treba. Ovakvi albumu ne nude favorita, -"hit" prosto to nije ideja. A bes je valjda samo bes? Ne postoji bolji ili lošiji bes. Svi ga osećamo na sebi svojstven način.

"Anarchia Diaboli" je dobro polirani bes koji čupa kičmu i od kojeg vam ispadaju oči iz glave.

Recenziju napisao: Bagzy HB
HB ocena: 8/10