уторак, 3. јануар 2017.

Orobas - ''Arise In Impurity'' 2016 (Recenzija)

Orobas je bend iz Dake, glavnog grada Bangladeša i utisci nakon preslušavanja njihovog EP-a su sasvim pozitivni. Black death metal bend iz ove zemlje koja već ima solidnu listu bendova je oformio bubnjar Hephaestus početkom 2015. godine. Poslije nekoliko izmjena line up-a bend (koji se sastojao od već pomenutog bubnjara Hephaestus-a, vokala Sammael-a, gitariste Kraken-a and basiste Puppeteer-a) je snimio svoje debi izdanje pod nazivom ''Arise In Impurity'' koje je izdato 20. maja 2016. Bend radi na demou koji je planiran za 2017. Liričke teme Orobas-a mi je lično približio moj prijatelj, bubnjar Hephaestus , i one su sve prisutne na samom omotu, koji je sam po sebi konceptualan I odražava tematske cjeline albuma, kao i sam bend. Njihova tematika je bazirana na okultnom I mitologiji i tri drijevna zla starog svijeta. Sam demon Orobas, princ pakla koji je fizički predstavljen kao spoj konja (primjetni su konjsko lice i rogovi na omotu) I čovjeka koji ima 20 demonskih legija pod svojom komandom.

Njihov ''Arise In impurity'' je EP izdat u CD i CD-R formatima u Maju, 2016.  CD (500 kopija) je izdat kao Co-release sub-labela ruskog Satanath Records-a, label-om zvanim Symbol Of Domination Prod. (Bjelorusija) sa Black Lion Productions-om iz Švedske. Kao CD-R (200 kopija sa 200 naljepnica sa Cover Artwork-om) je izdat za Wolfmond Production iz Njemačke.

Izdanje otvara jeziv i proganjajući instrumentalni intro, u kojem kroz naizgled gramofonski efekat klavijatura zvuči kao ukleti vrisci duhova. Druga pjesma ''The Ravana'' posvećena je prvom od tri zla, ponekad predstavljenim kao demonom Rakšasom, desetoglavim Šivinim posvećenikom. Njega na Artwork-u predstavlja trišula, indijski borbeni trozubac. Pjesma počinje agresivnim bubnjem i orijentalnom melodijom u maniru radova egipatskog Scarab-a i atmosferom Origin-ove  ''Wrath of Vishnu''.  Melodija se pretvara u klasičnu melodiju koja podsjeća na Monstrosity, i nakon još jednog kruga orijentalne melodije, upoznajemo se sa old skul vokalom, uz rif neobičnog ritma koji prate lijepi bubanjski aranžman. Za moj ukus ovaj dio se previše puta ponavlja i predugo traje, ali nesumnjivo ima svoj unikatan šmek. Solo je sasvim solidan, miješa orijentalne sa klasičnim evropskim elementima, kao što rade i dvije prvobitne melodije, koje opet čujemo da razbiju monotoniju prvog rifa. Klavijature na kraju ove pjesme su fino iznenađenje.

''Lord Ramesses'', o drugom zlu starog svijeta, faraonu Ramzesu koji je pominjan od biblije do pjesama Nile-a ima epičan početak, nakon čega upada dobar melodični thrash trzaj uz vokal i lijep thrash rif poslije njega. Refren je varijacija na osnovnu melodiju. Opet epični intro, pa opet melodični trzaj, opet razrada I refren.  Zadnji rif je urađen u modernijem duhu, a nakon toga upada odličan blast beat, pa još bolja epična malodija koja nas izbodi iz pjesme. Na omotu je predstavljena faraonskom krunom.

''Bad Blood Hunter'' je, kako mi je objasnio Hephaestus posvećena samom Satani, i ubjedljivi je adut albuma. Na omotu se može primjetiti zmija na faraonskoj kruni koja ga predstavlja. Prava death metal klanica u kojoj se odlični rifovi smjenjuju sa još boljim black-death melodijama od početka do kraja, growl'vokali se smjenjuju sa scream-ovima. Zadnji dio je odličan, i na orijentalan rif ulijeću zvukovi ukulela. Budući da sam velikiu ljubitelj tradicionalnih muzičkih elemenata provučenih kroz metal, poput Ade-a, Nile-a, pa I samih panslovenskih bendova od Temnozora do Nokturnal Mortuum-a, može se reći da me je ovaj dio oduševio. Gernijalan i sasvim neočekivan završetak, koji me je poveo nazad u trenutak kada sam po prvi put čuo maestralan kraj Death-ovog ''Crystal Mountain''-a sa iznenadnim uliijetanjem soloa na akustičnoj gitari ukombinovanim sa električnom. Prelijepo, I definitivno razlog za ocjenu više. Pjesmu možete preslušati u linku ispod.

Izdanje zatvara obrada Venom-ovog ''Black Metal''-a. Možda je ova pjesma i previše puta obrađena od previše bendova, ali njom nam ovi vrijedni momci iz Bangladeša jasno poručuju o čemu se u njihovoj koncepciji metala radi i iz čega crpe svoju energiju. Bend u suštini ne donosi ništa novo u metal žanru, ali je zanimljiv spoj orijentalnih i evropskih skala. Činjenica da bendovi u ovom dijelu svijeta stvaraju metal muziku je meni samom impozantna i ovi momci su po meni ovim izdanjem odradili sasvim solidan posao. Oni su na samom omotu pet maglovitih figura lijevo, od kojih je jedino session član okrenut suprotno od ostalih. Odličan I kreativan koncept, sviđa mi se skrivena pozadina iza svega.

Njihova trenutna postava:

Hephaestus - bubnjevi
Sammael - vokals