недеља, 24. јул 2016.

POTPALJIVANJE NEPRIKLADNE LOMAČE



Black metal je, kao muzički žanr i pojava, mač sa dve oštrice. Muzički i kontekstualno gledano, ja lično nemam nikakve zamerke (omiljeni bend mi je Windir, npr.) i, zapravo, to ne bi trebalo da vređa ičija verska osećanja. Ono što mi smeta jeste prisustvo nacističke ideologije u NSBM podžanru, koji zaobilazim samo zbog toga (iako muzici ništa ne fali), i ono što je vrhunac apsurda, paljenje hrišćanskih verskih objekata.

Trend kao i svaki trend (da, dobro ste me čuli), i bez nacionalnog natezanja, paljenje i rušenje crkava na skandinavski način je bilo aktuelno u prvoj deceniji nastanka žanra, zbog nekolicine ljudi iz tih krugova i redova muzičara, ovekovečeno na mnogim omotima. Onda je verovatno prestalo da ima smisla. Ono što svi nekako guraju pod tepih jeste činjenica da je mentalno stanje pojedinih pionira ovog žanra bilo krajnje upitno (šizofrenija, piromanija, nasilničko ponašanje), pretpostavljam da znate o kome i čemu pričam, niste deca i očekujem razboritost u tumačenju ovih redova. Ovo bi bila vrhunska jeres naspram jeretičkih namera i izrazitog anti-hrišćanskog stava black metala. Jeres na jeres, ako želite.

Mala digresija: iako sviraju poprilično teško-riffni drone/doom sa izrazito okultnim namerama, Sunn O))) je jedan od svojih najboljih lajv izdanja snimio u napuštenoj gotičkoj katedrali, iskoristivši maksimalno akustiku i mističnost prostora i prilično pomerio sopstvene granice, dokazavši da je građevina samo građevina, pa makar bila i crkva. Ove dve krajnosti sam jukstapozicirao zbog postizanja finalne poente, trend paljenja verskih objekata i iskorištavanje istih za umetničke ciljeve. I (black) metal je umetnost, samo ako to želite da razaberete.

Na konto onoga što sam napisao kao status i neko metanisanje u 06:06h ujutro (čisto da vas udavim sa numerologijom), ova etičko-moralna zavrzlama sa blagom religijskom notom, nije završila najbolje zbog pominjanja Bijelog Dugmeta (?), bez ikakve potrebe i suštog postizanja zaključka. Dešava se. :)

Kao što je ranije pomenuto, ikonografija black metala, između ostalih motiva, nekako podrazumeva spaljene crkve ili one koje su procesu sagorevanja. Takav čin je, što se mene lično tiče, apsolutno nepotreban, jer, ono što se postigne time jeste zavođenje u pripadajući registar kod čika u belom i dijagnoza piromana, a Crkvi (mislim na instituciju!) kao sistemu se neće naškoditi nimalo, čak ni finansijski. Ono što ostane je zgarište i potencijalna opasnost da se taj požar proširi i proguta sve u okolini. Dakle, problem je u piromanima, i problem je u instituciji, što svi nonšalantno ignorišu, nego pričaju kao prazna vodenica. Oba entiteta se igraju vatrom, situacijski i metaforično - piromanu ne možeš objasniti, jer nije mentalno stabilan, a hrišćanske Crkve (ista su to govna, bilo katolička ili pravoslavna, dobro ste me čuli) SVESNO odstupaju od sopstvene dogme kao religije ljubavi i poštovanja različitosti, večito izazivajući kontroverze, nervirajući neistomišljenike, i nasilno namećući fanatični fundamentalizam kod "verujućih". Pridodajmo tome i neartikulisanu mržnju prema svemu što je "hrišćansko" koje je prisutno kod većine ateista (sebe smatram gnostikom, dakle, ne svrstavajte me u red vernika), između ostalog i velikog broja ljubitelja (black) metala, koji se povode tuđim idejama, tuđim zamislima, a sami nisu kadri da spoznaju zašto je to tako i zašto bi trebalo pristupiti filozofski i zdravorazumski problemu sa institucijom Crkve, a ne divljanjem, agresivnim ponašanjem i kategoričnim tvrdnjama da "ne veruju u Boga/boga".

Pod ovim podrazumevam i komentarisanje i potpaljivanje (hehe) na društvenim mrežama, na koje se, blago rečeno, zgražavam kad vidim koliko su ljudi glupi i neobrazovani, bez neke osnovne culture. To je, u svakom mogućem smislu, veoma patetično i žalosno, jer pretpostavljam da smo svi odrasli ljudi, koji su svoje tinejdžerske hirove ispratili dostojno kad je trebalo. Smatram da se o ovom može doveka raspravljati naročito sa tvrdoglavijim ljudima i "trve" metalcima, koji nisu otišli dalje od bazičnog obožavanja jednog benda kojeg vrte u krug celog života. Ako hoćete da budem bezobrazan, veoma me zabole šta su pisci black metal stihova hteli da kažu svojom lirikom, a naročito ako to neko uzima zdravo za gotovo. Isti efekat je da pročitaš “Fifi” od Dragana Lukića I da slepo veruješ kao kuče u sve. Vi birajte.Naravno, čast izuzecima i duboko poštovanje onima koji imaju dovoljno mozga u glavi da razluče gde prestaje užitak, koji muzika pruža, do momenta kada počinje "indoktrinacija" idejama o smrti svih hrišćana i slično. Gledano sa nekakve antropološke strane (ispravite me ako grešim), paljenje crkve (kao građevine) bi trebalo da izgleda kao pripremanje "lomače", žrtvenika, koji se uvek pretvara u idiotsku interpretaciju rituala ljudi bez ikakvog cilja u životu, koji ne umeju da uživaju u muzici kao svi ostali. Podrazumeva se da nije etički, niti moralno spaljivati i ubijati neistomišljenike, to je bilo moderno u srednjem veku.

Ljudski razgovor i otvorenost prema različitosti, jebem mu i oca i majku i sve da mu jebem već na ovome svetu, valjda ćete sad razumeti ove redove, pojačane jebenim psovanjem!

"Mnogo sereš ti dečko. OK, a gde ti je poenta?"

Kad sagledate sve ovo što sam napisao, da li postoji ijedan suvisli razlog da se nanosi šteta arhitektonskim delima, kao što su bogomolje, ma koliko mrzeli instituciju koja je sagradila iste? Nije sramota ne podnositi nešto, ali za to mora postojati ARGUMENTOVANI RAZLOG! "Ne verujem u boga" je najgluplji odgovor i pokazatelj da vam IQ nije baš visoko na skali. I okoreli metalci i fanatični vernici podjednako nisu ni svesni koliko su u zabludi. Nije građevina kriva, kriva je izopačenost vernika, ali i bezobzirnost onih koji se suzdržavaju od praktikovanja religije, krivi su metalci koji ne razmišljaju o posledicama svojih postupaka. Tu najmanje okrivljujem bendove, oni se bave umetnošću, barem ja tako smatram, ako niko drugi već neće.


Ja, kao svestan i razuman porodični čovek, volim umetnost, muziku, slušam sve moguće podžanrove metala (ko me poznaje ili prati moj rad to može da potvrdi), ali me pacifizam i osećaj za lepo teraju da razmišljam na ovaj način. Ukoliko imate nešto da kažete, molim vas za zdravu diskusiju, razumem da svako ima svoje razloge "za" i "protiv", ja sam napao srž problema, a ako se neko prepoznao, ja tu ne mogu ništa, niti želim da zadirem u tuđu privatnost. Među vama koji čitate ovo ima blackera koji ne žive za to da pale i ruše, niti smaraju ljude sa anti-hrišćanskim stavovima (ako su takvi stavovi prisutni, uopšte), i drago mi je kada se sve svede na odličnu muziku i prihvatanje različitosti.


Počnite da slušate muziku i oslušnite sebe, a ne tuđe baljezganje.

Tekst: Desya Lovorov

Нема коментара:

Постави коментар