недеља, 17. јул 2016.

Gravestone - Forgotten Grave (Recenzija)

Gravestone je death metal sastav iz Čilea. U pitanju je trojac koji i danas funkcioniše u istoj postavi kao i na prvom demo albumu - Crematory iz 1997. godine. Nije ništa novo da neki bend ne menja postavu od svog osnivanja,ali mi se čini, da većina bendova koji su trojac,ostanu trojac do kraja i to uglavnom u postavi koja je i osnovala bend. Verovatno jer se tako lakše funkcioniše,manje cimanja oko proba,manje usijanih glava i sukoba mišljenja...Nego' to je neko moje mišljenje,možda samo ja to mislim? Ali čvrsto stojim iza jednog mišljenja - uvek sam smatrao da je trojac najbolja moguća postava ako svirate brzo,jednostavno,agresivno odnosno ako svirate svirate staru školu. A eto,ovde se radi o staroj školi death metala. Svi albumi benda Gravestone imaju taj zvuk-zvuk svojstven old school death metalu. Duboki vokali,high gain distorzija,suva bas gitara i jednostavan i na trenutke aritmičan bubanj. Tako ja vidim-čujem old school death metal. Baš takav zvuk poseduje i njihov treći demo album iz 2001. godine koji nosi naziv Forget Grave.

Play,traka je upala u čitač,blago šušti... i na početku neizbežni ali meni tako drag kliše...INTRO! Album otvara intro po imenu Visions in the storm - mešavina sablasnog olujnog vetra koji svojim hučanjem dominira,dok se u pozadini jedva čujno oglašava gitara. Pekid na nekoliko sekunde,gitara plete uvodnu temu,bubanj se ubacuje negde na više od pola rifa-totalno neparna ritmika koja daje šmek svakoj pravoj death metal pesmi. U nešto više od dva minuta kroz ovu pesmu protutnje sve moguće ritmičke kombinacije i gomila prepletenih ritmova u pitanju je naslovna numera Forgetten GraveSledeća je I demand Resolve koju kao i prvu pesmu uvodi gitarski rif - sada malo više u thrash/death fazonu i opet bubanj za njim,ali u nekom ''To Mega Therion'' maniru. U dobrom delu pesme dominira kompresovana bas linija koja prati bubanj dok se vokal provlači negde između svih tih polu-aritmičnim deonicama. Live in reality je treća pesma koja od samog početka preti da vas istrese iz gaća. U produkciji je gitara dabovana, tako da na početku kroz celu tu agresiju možete čuti upečatljivu morbidnu melodiju na gitari. Brejk i među rif koji uvodi drugi deo pesme dok bubanj u jednločnom ritmu bukvalno kove po dobošu i kontri, a gitara vrište pod silom floyd rose tremolo ručice. Tek što sama počeo da analiziram vokal pesma se završila. Prava death metal krljačina od jedva dva minuta. Poslednja numera je Knowledge is teror, najduža i najdosadnija,natrpana generičnim rifovima i sa toliko malo vokala da pomislim na trenutke da je instrumental u pitanju. Demo zatvara outro po imenu Waste of death koji je u sličnom maniru kao i intro.

Kratko,brzo,sirovo... Dobio sam ono što sam i očekivao,mada malo zameram to što je vokal malo angažovan. Na kraju mogu samo da dodam da je Forgotten Grave klasičan death metal album po uzoru na staru školu.

HB ocena: 8/10
Recenziju pisao: Bagzy HB