петак, 17. јун 2016.

Redenik - Mrtvi crossover (Recenzija)

Prvi put sam se sreo sa bendom Redenik kada su nam se javili pre par meseci sa željom da ih predstavimo u nekoj od epizoda HeadBang vloga. Od tada ih redovno pratim i preslušavam njihovo EP izdanje ''Mrtvi Crossover.'' koje su izdali za Grim Reaper records na kaseti i na audio disku za Dirty malice production.

Izdanje otvara intro odnosno isečak iz domaćeg dokumentarnog filma posvećenom mentalno obolelim osobama koje se nalaze iza rešetaka zbog teških i brutalnih ubistava-u pitanju je dokumentarac ''Treptači svemira'' Ovaj intro je odlična uvertira za prvu pesmu ''Živ sahranjen'' u kojoj preovlađuje jako slikovit tekst koji vas žive strpa u sanduk, u kome vam se ''zemlja utapa u organe i osećate miris stare trule rane''. - ove je deo teksta koji je meni lično omiljen. Prva pesma se završila i šuštanje trake prelama pesma ''Flaša'' - uvod na basu i zvuk slomljene čaše,tekst koji poručuje da će ti vinjak i vodka kad-tad doći glave. Podešavam ekvilajzer na vokmenu za sledeću pesmu po imenu ''Mutilated mind.'' Ovo je pesma ne engleskom jeziku, a ja eto baš i ne podržavam takve tekstove,ali muzika je odlična...Energičan rif kao uvod,skromna ali efektna solaža i kroz ostatak pesme brejkovi,promene ritmova i lepo ''iseckana'' dupla pedala. Jednom rečju pesma koja ti za manje od dva minuta istera mozak kroz nos-voleo bih ovu i uživo da čujem. Sledi četvrta pesma ''Slomljenim rebrima'' i tu već shvatam da se bend strogo drži jedne ideje i da definitivno imaju originalnost-krvav horor tekst,riljački rifovi,vokal mešavina Jeff Wallker-a i ispovraćanog vinjaka...već slutim i ostatak Ep-a-Kraj ''A'' strane kasete.

Okrećem ''B'' stranu koju otvara pesma ''Baptized by bullet'' koja me nije mnogo pomakla bez obzira što ritam dobro vozi i što su gitarske deonice jako angažovane.Već rekoh da ne gotivim tekstove na engleskom jeziku jer me pre svega ''ne rade'' i samim tim ne osećam srce pesme. Ali verovatno bend želi da se otisne dalje od balkana? Te'ako je to u pitanju onda je i razumljivo što pišu tekstove na engleskom jeziku. ''Istetovirani skelet'' je pesma koju otvara tanak ali energičan rif koji sa malim varijacijama dominira kroz celu pesmu i odlično se uklapa sa ritam sekcijom, ''Jel si čuo brate umro je crossover'' - za kraj pesma ''Mrtvi Crossover'' Brzina,mastan rif,kratak tekst...kraj pesme, šušti traka,spremam se da skinem slušalice ali me u tome prekida outro iz gore pomenutog dokumentarnog filma i drži mi pažnju još ceo minut.

Zadovoljan onim što sam čuo skidam slušalice i samo mogu da zaključim da je ovo jedan sirovi Ep na kome dominiraju slikoviti tekstovi i muzika koja protutnji kroz uši
i pošteno vas razmrda. Recimo da do sada nisam imao prilike da čujem domaće izdanje koje je od početka do kraja ''Necro.'

Headbang ocena: 8.5 /10