субота, 26. новембар 2016.

BUĐENJE ''ZVIJERI'' - TRIJUMF BALKANSKOG BLACK METALA



Intervju pripremio: Srđan Mišović
Sagovornik: Knjaz Aleks

Par mjeseci nakon avgustovskog comeback-a na scenu sa i više nego odličnim singlom ''Heretical Balkanian Sabbathism'' (o kojem smo već pisali) čini se da za balkanski black-metal bend ZVIJER vrijeme uspona tek dolazi. O istorijatu benda, njihovim planovima za budućnost, balkanskoj sceni i još koječemu, pričali smo sa vokalom benda, Knjaz Aleks-om.

Na samom početku, reci mi nešto o samom bendu. Otkad ste aktivni, ko su članovi?



Bend ZVIJER smo osnovali Vožd Jovan Pogani (tada bubnjar, sada gitarista) i ja sredinom 2013. godine. Ubrzo po nastanku pridružili su nam se Havohej (ex-Aggressor, Violent Aggressor) na gitari i Goat (Goat Ritual, ex-Bane) na bass gitari. U toj postavi bend je vježbao par mjeseci i snimio singlicu ''Svi Putevi ka Smrti Vode''. Zbog ličnih neslaganja mene i Goata, on napušta bend, a mi vježbamo još par mjeseci kao trojka. Iako je ta prva singlica naišla na dobar odziv publike, mi nismo bili zadovoljni finalnim produktom i kako je to sve zvučalo. Razočarani takvim zvukom singlice, batalili smo bend i svako je otišao na svoju stranu, to je bilo negdje pri kraju 2013. godine. Zbog posla Vožd se preselio na Maltu i živjeo dole dvije godine, negdje do prvog kvartala 2016. godine kada se vratio u Banja Luku. On i ja smo se našli i pričali o okupljanju benda i kako bi bilo dobro da se ta cijela priča oko Zvijer nastavi. Raozačarani nemogućnošću da u Banjaluci nađemo nekoga ko bi svirao sa nama i ispratio naš entuzijazam oko stvaranja black metal muzike odlučili smo potražiti članove van svog grada i države.

Singl "Heretical Balkanian Sabbathism'', koji je izašao u avgustu, o čemu smo već pisali. Gdje je sniman, ko je radio mastering i slično? Mozeš li mi reći kako si
 zadovoljan cjelokupnim prijemom same pjesme i vašeg povratka na scenu?


Sam povratak je došao spontano pa je i ta prva pjesma koja je najavila naš nadolazeći album rođena spontano. Vožd je napisao muziku a ja tekst u svega par dana. Ritam gitara i vokali su snimani u Demon’s House Studio u Banjaluci, bass gitara u AcidArt Studio u Marezigama (Slovenija) a solo gitara i bubnjevi u Dungeon Studios u Rijeci (Hrvatska). Mi smo naše dijelove ovdje snimali uz pomoć našeg prijatelja A. Bjeloševića koji je nesebično odlučio da nam izađe u susret i da nam da na korišćenje njegovu opremu i studio jer je i on svjestan situacije u Banjaluci i okolini gdje studiji koji postoje žele samo da te popale za pare i preko kurca ti to snime jer znaju da nema novca od ove naše muzike. Linije bass gitare su snimane u ličnom studiju Hellscream-a (Chains, Bleeding Fist, Provocator) i on je nesebično ponudio svoju pomoć jer mu se svidjela naša ideja i zamisao kako to sve treba da izgleda i zvuči. A snimanje bubnjeva, solo gitara, produkcija i mastering su rađeni od strane našeg najstarijeg i ujedno najiskusnijeg člana, Insanusa. On je čovjek koji je unio mnogo fokusa u naš zvuk i kako on treba da izgleda u finalnom obliku. Nekako najbliži opis izlaska našeg singla bile bi riječi „na prepad“. Snimili smo ga, uredili i izbacili vodeći se mišlju da će proći nezapaženo kao i 99% dobrih stvari koje su izašle na Balkanu i ex-Yu teritoriji. Međutim počeli smo dobijati pohvale sa svih strana ex-Yu teritorije i iz ostalih svjetskih zemalja. Stigli su i pozivi za nastupe kao i predlog za potpisivanje ugovora o izdavanju. 







Približi nam malo lirički aspekt vašeg benda, o cemu su tekstovi i odakle kao autor crpiš inspiraciju za njih?



Svi moji tekstovi su inspirisani čovječanstvom kao najvećom autodestruktivnom snagom koju je svijet ikada vidio i Smrću kao neizbježnom kraju svih živih bića na planeti. Ljudska glupost i strah od smrti su mi omiljena inspiracija za tekstove. Zašto se bojati neizbježnog, može mo se samo probati nadograditi i prilagoditi u periodu koji provodimo između rođenja i smrti. Odustali smo od ideje da nam tekstovi govore o religijama i dogmatskim ''razmišljanjima'', ne vidimo Zvijer da ide u tom pravcu tekstualno.


Mozeš li mi reci malo više o sceni u regionu i postoje li neki bendovi koje bi izdvojio? Kakvi su uslovi u kojima bendovi u Republici Srpskoj i regionu stvaraju svoj autorski rad i da li uopšte postoje?



Aktivno pratim scenu u regionu ali teški materijalni uslovi koji su nas sve pogodili ostavljaju trag i na stvaralaštvo samih bendova. Bendovi se trude da izvuku maksimum iz minimalno opreme koju posjeduju u svojim studijima koji su čista kućna radinost jer su studiji u našem regionu u 95% slučajeva dostupni samo cajkama i sisatim plavušama koje pitaju sponzora da im uplati da snime „rke koke“ album. Pošto nas niko ne guzi za kintu onda smo osuđeni da od naših mizernih plata odvajamo i za studio ili nešto slično tome, pa se taj proces oduži. Ima bendova u regionu koji su strašno dobri i zaslužuju veću medijsku pokrivenost koju nažalost ne dobijaju. Bendovi poput Propast (Srbija), Abhoth (Crna Gora), Chains (Slovenija), Nigrum Ignis Circuli (Bosna) i naši sugrađani Cornix su samo od nekih bendova koji zaslužuju veću medijsku pokrivenost jer prave odličnu muziku. Izdvojio bih samo Zagrebački bend Frozen Forest i njihov album „Ancient Ritual“ koji su samostalno izdali 2016. godine. Za mene od Marothovog „Krst u Plamenu“ Balkan nije proizveo toliko dobar i prejeben album. Uslovi u kojima bendovi u Republici Srpskoj prave muziku i snimaju je su očajni na granici sa nikakvima. Sve je to manje-više kućna radinost. Krenu ljudi sa entuzijazmom i željom da za pet dana snime album i postanu popularni kao Metallica, pune dvorane na svirkama, guze najbolje ribe... onda poslije par mjeseci vježbanja kada shvate da sviraju kurcu raspadnu bend i prekinu svirati. Cornix se trude da malo trgnu thrash metal, BL je imala dobar hardcore bend Statement Of Hate ali su i oni pukli finu kintu na snimanje albuma kojim nisu uspjeli da vrate ni neki mali dio uložen u njega pa su i oni zatajili i stavili bend na pauzu. Od ostalih gradova u RS bio je sjajan bend Necromentor iz Istočnog Sarajeva koji su kroz moju izdavačku kuću prije par godina izdali kasetu, svirali još koju godinu i raspali se. BL bend Violent Aggressor (ex-Aggressor) je isto u raspadu. Jednostavno ljudi počinju dobijati poslove, stvarati svoje porodice i ulaze u komfornu zonu gdje ne žele da rizikuju sve to da izgube zbog metal/HC/punk muzike. Sada u našem gradu što vrijedi istaći pored nas jesu bendovi Cornix i dva punk benda, Grupna Terapija i Uvijek Drugi. Ovo ostalo je goli kurac. Na jedan autorski bend imaš 5-6 cover i tezga bendova koji drljaju „Krivo je more“ i „pogledaj dom svoj anđele“ po pabovima i birtijama da bi se prdonje i cice radovali i ljubili uz to.


Budući da si član benda koji u svom sastavu spaja ljude iz nekoliko bivših jugoslovenskih republika, kako generalno protiče ta internacionalna saradnja? Po tvom mišljenju, sarađuju li bendovi u regionu dovoljno i kako ta saradnja funkcioniše?

Kao što sam prethodno rekao, Vožd i ja smo bili razočarani jer u Banjaluci ne možemo naći nikoga ko bi dijelio naš entuzijazam za stvaranjem black metala. Prvo na red je došao basista. Odmah mi je pao na pamet Infernal K., basista i jedan od osnivača benda Bleeding Fist. On i ja smo drugari već par godina, djelimo sličan muzički ukus i imamo dosta slične stavove na mnogo različitih tema što je samim tim povuklo da ga pitam da li želi da se opet vrati sviranju i radi sa nama; pristao je na prvu. Sa Insanusom je išlo malo drugačije. I Vožd i ja smo željeli da snimimo album koji neće zaostajati ni po čemu za albumima i bendovima iz Evrope i svijeta. Znajući da su okolni studiji ekstremno neprihvatljivi za nas i netolerantni za black metal. Ja sam se sjetio Insanusa i da je on sam snimao albume za Black Cult koji su odlično producirani i urađeni. Vožd i ja smo ga pratili skoro 15 godina kroz djelovanje u bendovima Castrum, Unholy Inquisition i Ashes You Leave. Znali smo da se radi o prekaljenom muzičaru u sferama metal muzike. Kontaktirao sam ga, objasnio naše želje oko albuma i naše mogućnosti oko njega, odmah je pristao da nam radi album, dao nam je više nego fer cijenu sve se jednostavno poklopilo da sarađujemo. Par dana kasnije sam ga pitao da li bi htio da bude bubnjar u Zvijer bendu na šta je on pristao i sve je „kliknulo na prvu“. On je osoba koja već preko 25 godina svira i stvara black metal i zna kako mnogo stvari koje mi ne znamo funkcionišu i unosi smirenost u svaku situaciju da je mi možemo sagledati iz svih uslova.

Kakvi su dalji planovi vezani za bend, planirate li nastupe uživo?


Uskoro izlazi naš split-materijal sa Italijanskim bendom Ars Macabra. Izaći će u A5-digipack formatu u Njemačkoj i kasetnom formatu u SAD, nosiće naziv „Daathic Mantras ov Death“. Poslije toga dolazi izlazak našeg albuma prvenca u prvim mjesecima 2017. godine. Potpisali smo ugovore sa Hass Weg Productions iz Francuske za CD i LP formate i sa Iron County Records iz Mađarske za kasetni format.
Dobili smo pozive za nastupe van naše države kao i van Balkana, pa to razmatramo sada da poslije izlaska albuma uradimo neku ljetnju turneju i obuhvatimo par zemalja gdje bismo predstavili bend i našu muziku ali to sve zavisi od toga koliko slobodnog vremena će nam dozvoliti naši poslovi i obaveze. 

A kada dođe vrijeme za to, predstavićemo i čovjeka koji će svirati solo gitaru za Zvijer uživo.


Hvala na intervjuu, želimo ti puno sreče u daljem radu. Imas li kakve "riječi mudrosti" za kraj, neku poruku pratiocima našeg sajta?

Hvala tebi na vremenu koje si odvoji za intervju, hvala na prostoru za Zvijer na vašem sajtu i... bite it you scum!!!



Нема коментара:

Постави коментар