недеља, 16. октобар 2016.

Emetica - Escatolorgy 2016 (Recenzija)

Pre skoro deset godina imao sam priliku da se sretnem sa meni do tada ne tako poznatim pravcem ili podžanrom ili...ma nazovite to kako želite. Grind Core! Heh' to je ipak priča za sebe... Prvi kontakt sa grind-om sam ostvario tako što sam čuo par numera benda Emetica. Kratko, brzo, brutalno, bolesno! Od tada više ništa nije isto... Hehe,naravno da ne krijem da je Emetica na mene ostavila utisak i ne trudim se da sakrijem simpatije prema bendu. A kao, trebao bih, ovo je ipak recka, trebalo bi da budem kanda' profi i objektivan? Pfffff.... Elem' godinama kasnije sam pratio rad ili NErad ovog benda i čekao da se nešto desi, da na primer izdaju novi album? I to se konačno desilo! Pre par nedelja album po imenu Esatolorgy ugledao je svetlost dana.

Na albumu se nalazi dosta starih pesama ali u novom aranžmanu i produkcijski dosta bolje. Kada kažem ''dosta starih pesama'' tako i mislim, jer ima ih čak osam od ukupno petnaest. Ali ne zameram im na tome, jer bend se dosta potrudio da ih dobro našminka i učini ih na neki način ''novim''

Naravno, originalni intro i blagi smešak na mom licu nakon što je krenula prva numera. Poznata stvar, stara stvar... Purging! Osvežena i sa par novih ukrasa, kao na primer ''kuknjava'' na gitari negde od 01:05 min. Ok, već sam dobro zagrejan i spreman za narednu stvar. Lick my ass...Oh Lick my ass... Druga numera se zove: On the steaming train to cleveland. Nakon što se završi ''vlažni'' intro u glavu vas udari grudva grind/death izmeta. Ovu pesmu sam zavoleo na prvo slušanje, davno, još kada se pojavila kao singl na youtube kanalu. Sjajna stvar spakovana u jedva dva minuta... da je duža ne bi valjalo.

Gastronecrophagia je još jedan grind/death biser u kome dominiraju ''ludački'' ritmovi i vokal koji Giza nije štedeo. Za njom još jedna stara stvar po imenu Clitoral skew - naslov ove numere mi je uvek bio simpatičan kao i bas linija na početku pesme. Brza i brutalna i sada u novom ruhu još bolja - primetio sam čak i harmonije na gitarama pri samom kraju numere. - Definitivno ovaj album ima dosta death metala i to mi se mnogo sviđa! Peta stvar na albumu je Warm Diarrhoea. Opet stara pesmica koja počinje HC uvodom koji me je uvek podsećao na deonice Anal Nosoroga. Zapravo cela numera mi je nekako više HC no' bilo šta drugo.

Madam moser's kaviar hedonism - ova mi je među omiljenim na albumu i nekako mi je krivo što ne traje bar malo duže. Taman što te razmrda oglasi se outro odnosno kraj. Slede Sanguinem menstruations amicae lambit et devorat i Dildo arse pumping - Svako ko je iole pratio rad Emetice ili uopšte domaću grind core scenu, zna za ove dve pesme. Ako se ne varam? Obe se nalalaze se na kompilaciji Unitet forces od grind.

Primećujem da su se Emetičari potrudili kada je u pitanju intro za većinu pesama ali i outro. Skoro svaki do sada mi je izmamio osmeh na licu. Tako i intro za pesmu Alabama hot pocket koja je definitifvno stvar osmišljena za brutalne šutke i skakanje. Nakon nje sledi još jedna stara stvar - Enema causes flatulence koja je prosto dobra uvertira za sledeću pesmu simpatičnom naziva - Hircine proclivites. Izuzetno brza i angažovana sa dosta death metal elemenata baš kao i pesma Lucila Caesar koja sledi nakon nje. Nakon dve pesme novijeg datuma, slede opet stare stvari - Flagellantismus Carving Orgasm.

Poslednja pesma na albumu je Scatmaster (a tribute to simon thaur) Stvar koja počinje ne tako standardnim tempom za Emeticu. Ovo je pesma koja je najduža na album i pesma koja mi je samo još jednom dala do znanja koliko su Emetičari prigrlili death metal. Na kraju stičem utisak da se ovde grind core provlači samo kroz intro-e, delimično kroz vokale i kroz kratke minutaže pesama. Verovatno je na to dosta uticala i produkcija ali i činjenica da sada funkcionišu sa dve gitare. Mada kao što rekoh... Ova promena mi se mnogo sviđa.

Recenziju pisao: Bagzy HB
HB Ocena: 9/10